.
Doncs bé, un dels trets diferencials del FC Barcelona, el fet de no portar publicitat de pagament a l’espai principal de la nostra samarreta arriba a la seva fi, amb la signatura de l’acord amb la Qatar Foundation per un import total de 165 milions d’euros per 5 anys i mig.
.
Era un final anunciat i previsible donades les informacions rebudes del gran deute que arrossega el nostre Barça, i que al 2003 l’Assemblea de Compromissaris ja va donar permis per amplíssima majoria, per a que la Junta Directiva busqués una marca publicitària a canvi d’una quantitat important d’euros (parlaven d’uns 12 milions), acord que s’enten que no ha estat mai revocat.
.
Recordem que va ser a la primera Assemblea del President Laporta, realitzada a l’agost del 2003, on es va consultar i posar a votació el tema de la publicitat, i on en canvi no es va preguntar (ni votar) per la “salvatge” pujada del 40% de mitjana que van aplicar als abonaments del Camp Nou.
.
Durant els primers anys i després de diversos intents fallits per diversos i variats motius, no es van poder tancar els acords amb Pfizer (laboratori farmacèutic de la viagra), Betandwin.com (casa d’apostes) o Beijing 2008 (Organitzadora dels JJOO), i que es van produir diversos “moviments” econòmics (pujada dels abonaments, vendes de patrimoni, activació dels crèdits fiscals, no pagar a Sogecable, etc, …) que podien posposar un acord publicitari, i veient a mitjans de l’any 2006 la mala imatge de la Junta amb la denúncia d’incumpliment dels Estatuts del Barça, es va acollir la idea del directiu Evarist Murtra de la publicitat solidària amb Unicef.
.
Amb aquesta acció el Barça pujava un graó en la solidaritat mundial “regalant” la samarreta i aportant 1,4 milions d’euros anuals aUnicef i a més netejava la imatge de Nike amb sospites d’explotació, i de la junta que estava a punt de ser condemnada per no convocar les eleccions.
.
Nosaltres l’any 2006 vàrem proposar si és que s’havia de posar publicitat a la samarreta, que aquesta servis per a eixugar la pujada del 40% que van patir els abonaments a l’any 2003; i a les darreres eleccions la nostra proposta donat que els números ja es sospitaven “greus”, proposàvem que una marca pagués per a no posar publicitat i així associar-la a Unicef o si no hi havia mes remei, posar la publicitat i destinar més diners a Unicef i a causes més properes, i la resta a eixugar directament el deute.
.
Ara hi ha les dirverses opinions de si publicitat si o publicitat no, o si en concret aquesta publicitat si o aquesta publicitat no.
.
Quin embolic, qui sap realment on són els límits de l'ètica o fins i tot dels escrúpuls per a posar una marca o una altra.
.
A qui hem de fer cas o de qui ens hem de fiar, de la directiva?, de la Qatar Sport Investment (que és la societat que paga)?, d'Aministia Internacional (amb les seves denúncies)?, de l'ONU, d'uns periodistes (que ho veuen bé)?, d'altres periodistes (que ho veuen malament)?, de l'oposició (que ho veu fatal)?, d'Unicef (que sembla que ho beneix)?, o del nostre entrenador (que sembla que ho troba correcte)?.
.
Però al final pot semblar per alguns comentaris que s'escolten, que només hem estat "més que un club" els darrers 4 anys, i aixó no és cert. Dir que deixem de ser Més que un Club, per ser un club més, és una falta de respecte als nostres pares i avis, que tant han lluitat i defensat el nostre Barça.
.
Fa dècades que som Més que un Club i ho continuarem sent.
.
Visca el Barça
Joaquim Molins
3 comentaris:
Bé, encara que l'Assemblea de 2003 ho aprovés, jo crec que no estaria malament tornar-ho a preguntar, perquè ja fa molt de temps d'això i la situació era diferent.
Igualment, i aquí sí que estem d'acord, el Barça no hauria d'haver signat res amb Unicef sense consultar-ho als socis.
Per altra banda, ningú més fiable que aquesta gent de Qatar hi posaria tants diners com ells, així que no cal discutir tant si la qüestió és eixugar el deute.
Adéu!
Hola
Sempre serem "més que un club" encara que el "mite" digui el contrari.
Salutacions i Bon Nadal
Si, sempre serem més que un club encara que un ex-assalariat del club digui el contrari. Aquest senyor ho ha fet tot per diners i gràcies a ell i a molts dels seus seguidors estem endeutats. Tothom porta propaganda a la samarreta, per què nosaltres no podem? Com volem renovar a Dani Alves, per exemple?
Publica un comentari a l'entrada